مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 اسفند 1400 ساعت 17:122022-03-09سياسي

گزارش مرکز پژوهش های مجلس| هر 5 دقیقه یک کودک یمنی جان می دهد!


بر اساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی درباره بحران یمن، به دلیل نابودی مستمر زیرساخت های بهداشتی و درمانی، هر 5 دقیقه یک کودک یمنی جانش را از دست می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، دفتر مطالعات سیاسی مرکز پژوهش های مجلس طی گزارشی به بررسی وضعیت حقوق بشر در یمن در آستانه هفتمین سالگرد حمله ائتلاف سعودی پرداخته است.

در گزارش مرکز پژوهش های مجلس آمده است: جنگ یمن که با حمله ائتلاف سعودی در سال 2015 آغاز شد، موجب شکل گیری یکی از بزرگترین بحران های حقوق بشری در جهان شده است.

در حال حاضر یمن با چالش های اساسی حقوق بشری از جمله محاصره اقتصادی توسط عربستان و بروز قحطی، تخریب مراکز بهداشتی توسط جنگنده های ائتلاف سعودی و شیوع انواع بیماری های واگیردار، تخریب مدارس و اماکن آموزشی و محرومیت دانش آموزان از تحصیل، بازداشت فعالان رسانه ای و شکنجه آنان توسط نیروهای مورد حمایت امارات، بازداشت بی دلیل فعالان سیاسی و حبس آنان در زندان های زیرزمینی توسط نیروهای سعودی و اماراتی، بدرفتاری با زنان و دختران آواره توسط گروه های سلفی، دستگیری مهاجرین آفریقایی و تجاوز به آنان توسط قاچاقچیان انسان و نیروهای مورد حمایت امارات و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش مرکز پژوهش های مجلس| هر 5 دقیقه یک کودک یمنی جان می دهد!

گزارش مرکز پژوهش های مجلس| هر 5 دقیقه یک کودک یمنی جان می دهد!